Olen koko illan selaillut kuvia itsetehdyistä pehmoleluista, ja mulle tuli hirveä hinku alkaa tekemään omia... Onhan mulla illat pitkät aikaa näperrellä kotona, kun en läksyjen teon jälkeen jaksa enää minnekään lähteä. :)

Pehmoleluvimman minussa herätti alunperin Isiksen sivut, joilla hän kertoo, miten tekee itse pehmoleluja. Kaavat ja ohjeet ovat niin hyvin selitettyjä, että varmasti tampiompikin (eli minä) ymmärtää ja osaa niiden avulla askarrella. Mun on pakko kokeilla ainakin tätä kärppää ja pikkuista hevosta itse! Jo onnistuvat, alan piirtämään itse kaavoja ja tekemään omia leluja ihan itte alusta loppuun ilman muiden kaavoja tai ohjeita. (Saapi nähä miten käy!)
(Isiksen sivuilla kannattaa kyllä muutenkin vierailla, vaikkeivät pehmolelut kiinnostaisikaan: Isis on LOISTAVA piirtäjä ja sivuilla on paljon materiaalia! Suosittelen erityisesti Invasion -sarjakuvaa.)

Jos joku muu innostui, niin täältä voi tilailla materiaaleja: (Tottakai kannattaa olla kirppiksilläkin valppaana, ties mitä sieltä löytyy!)

Kiitoksia Isikselle inspiroinnista ja linkkivinkeistä! Toivottavasti joku muukin innostui, ja toivottavasti tämä joku muukin bloggaa ja laittaa sitten valmiista tuotoksistaan kuvia ihailtavaksi... ;) Jos jollain on tämmöisiä näpertelyblogeja tiedossa, kertokaa ihmeessä minulle linkkejä!