Onko mussa liikaa
vai aivan liian vähän?
Työnnätkö mut pois
vai saanko jäädä tähän?
Kuinka moni poika on ennen mua
kertonut sulle "mä rakastan sua"?
Kuinka monta kertaa ennen mua
sulle on luvattu:  "en satuta sua"?

Jos liikun lähelles niin lähdetkö lätkimään
Mä kysyn paljon mutten tiedä
Saanko vastauksia tänäänkään
Kun sä olet söpö mutta samalla niin ärsyttävä
Olenko lämmin vai onko mun lähdettävä?

Mä näyttelen kylmää ja niin kovin ankeaa
kun sä änget mun vierelle
Vaan ihan salaa mun sydäntä kutittaa,
sä saat mut hyvälle mielelle!

Mutten tiedä

Onko mussa liikaa
vai aivan liian vähän?
Työnnätkö mut pois
vai saanko jäädä tähän?
Kuinka moni tyttö on ennen mua
kertonut sulle "mä rakastan sua"?
Kuinka monta kertaa ennen mua
sulle on luvattu:  "en satuta sua"?

Olenko mä yksi niistä kolmesta
vai yksi niistä kolmesta sadasta
jotka saaneet on sydämesi syrjälleen?
Tahdotko mun kanssa lapsia
vai vaan herätä vierestä aamulla?

 

(Kopyrait Runopolle Kuhalainen)